dilluns, 3 d’agost del 2009

Highlife

El rap o hip hop no me agrada en especial, sin embargo puedo alcanzar a sentir la buena musica rapera cuando escucho Cypress Hill. Yo creo que sin saber nada de grupos de rap podria decir tranquilamente que Cypress Hill son los verdaderos amos, ahora venidos a menos porque sus 5 primeros discos los tengo todos y son de nivelazo. Porque hay que ser franco, las bandas acaban el repertorio, se agotan. Pero con alguna excepcion. No creo que este sea el caso.
¿Uno que espera cuando escucha una cancion de rap? A parte de que enseguida te vienen a la mente un monton de ideas preconcebidas y la tentacion de colgar etiquetas -que por otro lado es normal-, uno podria ser capaz de sentir y seguir el ritmo. El ritmo es la clave para que me guste Cypress Hill, para que me guste una cancion de hip hop. Y soy muy exigente con eso - razon por la que no soy un aficionado de este estilo-. Cypress Hill logra su objetivo con algunas canciones. Hubo una epoca que lo escuchaba mucho. He de reconocer que ni me molesto en entender la letra.

Highlife es la mejor cancion del quinto disco de esta banda, Skull and Bones, del año 2000. Y es muy muy buena, no hace falta que te guste el rap para que te guste esta gran cancion.

Notese el cambio cuando la ultima estrofa la canta Louis Freese, B-Real, un complento brutal a la voz mayoritaria de Lawrence Muggerud, DJ Muggs.

5 comentaris:

ekits ha dit...

Ei company!!Feia molt de temps que no escribia res. Entre l'anar a viure a Manresa, la feina i 1000 coses més... En fi, Cypres Hill: recordo que ja ho escoltaves al càmping (per cert, hi vaig anar fa poc a treure el cap. T'ho va dir tun pare?). Tinc Cypres Hill al cap amb bon record perquè fan una col·laboració a l'últim disc de Rage Against the Machine: Renegades. La cançó és en directe i li foten molta canya.

Fingolfin ha dit...

eiii

si, el meu pare mho va comentar... i tot allo de que es una llastima que hagim perdut el contacte i tal... pero jo penso que no passa pas res, ara es el que hi ha, jo crec que tornara el moment en que ens veiem mes, segur.
Cypress Hill va col·laborar certament amb el disc Renegades de RATM, igual que Brad Wilk, el bateria de RATM havia col·laborat amb Cypress Hill al disc Skull&Bones.

Fingolfin ha dit...

la canço que tu dius es How i could just kill a man, gran hit!

ekits ha dit...

Sí senyor!! Bona cançó.
Com gran és la col·laboració que va fer en Tom Morello amb The Boss justament amb The ballad of Tom Jones. Si pots aconseguir veure el video t'ho recomano. Quin solo que es marca el pàjaru. La cara d'en Bruce ho diu tot!! jajajaja Quin jefe.

ekits ha dit...

Ei!! Aquí trobaràs el vídeo: http://www.nightwatchmanmusic.com/
Ves a la secció de vídeos i és el segon. Primer fa un solo combinat amb en Bruce i al final de la cançó fa el solo Morello, marca de la casa. Espero que t'agradi!!